top of page

Minu igahommikune ime


See algas kõik sõbranna soovitusest - loe ja vaata. Ja proovi, kas töötab. Lugesin, vaatasin... ja töötas!


Jutt käib Hal Elrodi raamatust "My Miracle Morning" (https://www.miraclemorning.com/), kus ta kirjeldab 6 rutiini, mille ta on kokku võtnud akronüümi Life S.A.V.E.R.S. Idee on selles, et Sa ärkad igal hommikul - jah, just hommikul, muu aeg on meil ju kõigil juba kinni! - varem, et need 6 asja ära teha ning seeläbi vahetada oma senine elu õnnelikuma, produktiivsema, efektiivsema ja ilusama elu vastu. Liiga hea, et olla tõsi?


Minu esimene mõte nende elupäästjatega oli, et muidugi, proovime. Aga mitte siis, kui mul on puhkus (sest just siis ma seda raamatut lugesingi)! Puhkuse ajal ei ärgata tund aega varem üles! Eriti siis, kui Sa puhkad koos väikeste lastega - Sa põõnad iga hetke mis võimalik! Aga minu alateadvus arvas teisiti.


Järgmisel hommikul ärgates, kui olin Hal Elrodi raamatuga tutvust teinud (ja õigupoolest alles sissejuhatuse juures), hakkasin kohe järgi proovima ilma selleks kindlat plaani omamata. Esimene S S.A.V.E.R.S. akronüümis viitas)vaikusele (Silence), ning mille mina ise enda jaoks mõtlesin lahti kui meditatsiooni. Paar minutit tähelepanu ainult oma hingamisele, kõhu sisse-välja liikumisele ja mittemillelegi mõtlemisele. Ideaalne, kui Sa oled juba ärganud ning ei nõua erilist pingutust.


Sellele järgnesid A ja V, mille ma ühendasin üheks tervikuks - A nagu Affirmations ja V nagu Visualization. Afirmatsioon (kas see päriselt on eestikeelne sõna?) ehk pühalik kinnitus esindas minu jaoks nagu manifesti: kinnitust endale, et ma olengi nii tark ja tubli, et jõuan oma finantskirjaoskusega iga lapseni Eestis; mu keha on nii tugev, et nautides vastu pidada kõik pikad trennid, mis lõpuks viivad mind maratonifinišisse kiiremini kui nelja tunniga ning mu pereelu jääb rahumeelseks ja õnnelikuks. Oh, ja "Minu Finantsplaneerija" saab positiivset tagasisidet ning ma müün maha kõik need eksemplarid jõudes vajaliku teabega vajalike inimesteni, kes hiljem tänuga mulle oma edulugusid jagavad. Manifesti kinnituseks visualiseerisin ehk manasin endale ette täpselt need pildid, kus vaatasin iseend kõike nimetatut mängleva kergusega saavutamas ning mõtlesin konkreetsetele tegevustele, mis mind mu eesmärkide juures kõige paremini teeniksid.


Puhkuse aeg polnud sobiv, et tegeleda viimase kolma tähe taha jäävate tegevustega: E nagu Exercises ehk füüsilised harjutused. Alustasin nendega kohe, kui jälle Tallinnasse tagasi jõudsin (siis tegin endale korraliku plaani oma hommikuseks imeks), ning esialgu proovisin ikka endale omast jõutreeningut. Võimalik, et see oli mu keha jaoks liialt järsk üleminek, peale teist hommikut oli motivatsioon tõeliselt kadunud! Abiks oli, kui eelmisel õhtul täpselt ette planeerida, mis harjutused, ja mis järjekorras teha, kuid lõpuks jõudsin selleni, et hommikune jooga on minu jaoks efektiivsem kui kätekõverdused. Neid teen hiljem.


R (Reading - lugemine) ei sobinud mu hommikuse kavaga kuidagi, ning olen otsustanud, et laste kõrvalt ei olegi see ehk prioriteet, mida kohe hommikul ära teha - oma igapäevased minimaalselt 10 lehte lugemist saan ära teha päeva peale hiljem. Peale "My Miracle Morning" lugemisega alustamist pole ma tõesti päevagi vahele jätnud! Minu motivatsioon siinjuures on fakt, et lugedes päevas 10 lehte, teeb see aastas 3650 lehte ehk jõuan lugeda 18 ca 200 leheküljelist raamatut aastaga! See on poole rohkem kui siiani eesmärgiks olnud 12 raamatut!


Ja viimane S - Scribing ehk päeviku pidamine. Igapäevased ülestähendused, mille eest olen tänulik, tegevused, mis täna ära teen ning saavutused, mis juba tehtud said. Siiani on viimane S olnud minu kõige nõrgem külg ning lahenduse leidsin hoopis nii, et planeerisin viimase S päeva lõppu, kui lapsed juba magavad ning kui saame abikaasaga üksteisele öelda, mida plaanime ja mille eest end ise tunnustame. Nii saame ka üksteise asjadega rohkem kursis olla, lisaks on see positiivne surve, et ma ju teisele lubasin, et täna teen selle või teise asja ära - motiveerib ikka rohkem kui vaid endale lubadusi anda.


Kokkuvõtteks näen tulemusi juba praegu. Olen efektiivsem ja väikesed tobedad asjad, mis alatihti ununevad (juuksuriaja panek! Postkontorisse pakile järele minemine või laste poolt kriidikatsetsetused seinal) ning stressi põhjustavad, saavad tehtud. Ka minu abikaasale meeldib see rahulolutunne, kui nädalavahetusele tagasi vaadates saab öelda, et nii palju sai tehtud! Kõige võimsam nendest kuuest (vaikus, afirmatsioonid + visualiseerimine, füüsilised harjutused, lugemine ja päeviku pidamine) on kombinatsioon A+V, mis tõi mulle unistuste pakkumise peale neljandat päeva A+V hommikust praktiseerimist! Aga sellest omal ajal ;)


Väike nipp: kuna kõik need tegevused võtavad oma aja, siis alusta rahulikult. Minutist tegevusele piisab ka! Väikeste laste vanemad - jaotage tegevusi parem päeva peale laiali, tehes hommikuti vaid mõned neist (mina teen nüüd S.A.V.E. ehk lugemise jätan päeva peale ja järgmise päeva ülesanded+tänulikkus+saavutused jäävad õhtuks abikaasaga arutamiseks). Ning tee need endale lihtsaks - mõtle eelnevalt läbi, mida ja mis järjekorras ning kuidas teed. Kui plaan valmis, siis on lihtne seda järgida (põhjus, miks inimesed treeningkavasid vajavad, eks), kui pead veel hommikul tegevused välja mõtlema, jäävad need suure tõenäosusega pooleli.


Anna teada oma edusammudest!



Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Social Icon
bottom of page